‘Ferie’ i DK! uge 2-3

Mandag den 1. juli 2019 – søndag den 14. juli 2019

Janne skulle på job, den stakkel, 🙂 Vejret havde skiftet så det var kun til indendørs sysler, ihvertfald i et par timer.

Ugen var afsat til familie besøg – besøger ungerne i Aarhus og forberedelser til Studenter gilde. Så en blandet landhandel og ikke særlig mangle billeder.

Forbereder til besøg af Søster og Svoger. Hjemmebagte boller og Hans der tigger om Rensdyr spegepølse.

Fik besøgt Emil og Malte i Aarhus, dejligt at set og få snakket med dem igen – fik dog ikke tage nogle fotos. Men et enkelt fra Salling Rooftop.

Onsdag fik jeg besøg af min bror, Heine, dejligt at se ham og høre at han har det godt, på trods af div. omlægninger i hans job, nye ruter o.l. Han lovede også at komme på besøg i Nuuk, næste år, det vil jeg glæde mig til. Så kan vi komme ud og sejle og fiske.

Ellers gik der et par dage med forberedelse til Studenter gilde, incl afhentning torsdag af det telt Janne havde lejet. Jeg lejede en Freetrailer ved Silvan og så kørte vi ned til nord for Vejle for at hente telt, borde og stole. Jeg troede at teltet ville være af pavillon typen, som noget let og nemt at transporter, MEN jeg skulle blive klogere. Det var noget der minde om et cirkustelt (dog ikke rundt) med kraftig presenning og store kraftige stolper i alu. Såååå det kunne faktisk ikke være i traileren, så vi to borde og stole og nogle mindre ting fra teltet og så kørte vi retur til Tørring. Hvor vi parkerede traileren og jeg kørte til den lokale Ok tank som har en lang trailer og så var det retur mod Vejle igen og få læsset teltet – retur til Tørring – tømme den første trailer og få den afleveret ved Silvan i Silkeborg min før leje tiden udløb, retur til Tørring og læsse teltet af den anden trailer og få den afleveret. Py-ha for noget stress! og det skulle blive værre.

Fredag fik vi besøg af Janne´s søster og Svoger Per, som længe sad og kikkede på samlesættet af et telt der lå i gårdspladsen og til sidst blev vi enige om at det kunne vi da godt sætte op. Hvilket vi gjorde, teltet er af samme type som det man bruger i Tørring når der er byfest og det har jeg været med til at stille op nogle gange, så teknikken var kendt. Det tog da også kun ca. 1 time af få skelette op. Hvilket det var nok arbejde for gæsterne og vi afslog at vi skulle forsætte med telt dugen. Hvilket nok var en fejl! da vi dagen efter fandt ud af at det kunne vi, Janne og jeg, ikke selv få trukket på og vi måtte bede naboer om hjælpe. De kom nu selv og tilbød det. De har formentligt kunne høre vores banden over hækken. og til sidst var der 1 stk. telt. Incl. lydanlæg og kulørte lamper.

Selve gildet fik jeg ikke taget nogle billeder – der var alt for meget at lave med madlavning (Grill pølser, flødekartofler og salat) Sørge for at få fyldt op med øl o.l. Måtte også lige tage en øl-bong – 3 sec. rent!!!

Gildet forsatte indtil kl 4!! hvor der faldt ro over gemytterne og jeg kunne tage strømme og slukke for gasvarmeren.

Omkring kl 7 kunne jeg ikke sove mere og jeg gik i gang med oprydningen. Her er et før og efter foto.

Gårdspladsen lignede noget fra Roskilde festivalden.

Dagen gik med oprydning og nedtagning samt aflevering af telt. Denne gang lejede jeg en stor flytte trailer så det hele kunne være der på en gang. Derefter var der afslapning!

Resten af ugen gik med div. praktiske gøremål mht. hus, en enkelt job samtale til en stilling i afdelingen. Vi fik også samlet alle børnene og ‘påhæng’ til middag torsdag aften, den sidste aften inden jeg skulle retur til Nuuk. Det var super hyggeligt!

Fredag og afrejse dag. Jeg havde booket en billet ved Flixbus med afgang fra Aarhus rutebilstation kl 15. Janne kørte mig til Aarhus, på vej over til bussen mødet vi 4 af mine gamle medarbejdere som var ude til en fredagsøl. Hyggeligt lige at hilse på dem. Busturen til Kastrup gik fint, utroligt at det kan gøres for 179 kr, i en helt ny dobbeltdækker bus incl. kaffe og internet! Vel ankommet til Kastrup var det bare med at få tjekket bagage ind og gå lidt rundt i lufthavnen inden afgang, hvilket var helt til tiden. Jeg havde 2 sæder for mig selv så jeg kunne brede mig hele vejen til Kangerlussuaq. Hvor vi fik en flot indflyvning over indlandsisen.

Ankommet til Kangerlussuaq var der lidt ventetid. Landede kl 22 (GL tid) og skulle først videre til Nuuk kl 01:45. Kl. 01:00 blev alle kaldt op til Air Greenland skranken og alle tænke ØV nu er flyet aflyst, men de ville blot tjekke at alle var til stede, så kunne vi flyve tidligere, så vi kom afsted allerede 01:15. Fin flyvetur til Nuuk. Desværre var der ikke mange Taxaer i lufthavnen, så der gik lidt tid inden der kom en, som jeg delte med 2 andre. Vel hjemme i lejligheden, var det bare på hovedet i seng! Nogle gode uger i DK, ikke meget ferie, men skønt at se Janne og hele familien !!