‘Ferie’ i DK! uge 1

Onsdag den 26 juli var det afgang mod DK til 2 1/2 ugers ferie i Dk. Sidder pt. og skriver, vel retur i Nuuk efter nogle dejlige men hektiske uger i DK.

Turen mod Dk gik helt efter planen, flot vejr i Kangerlussuaq som gav en flot udsigt over indlandsisen fra flyet.

Og efter ca. 1 times flyvning fløj vi over Grønlandsøstkyst med høje fjelde og storisen.

Vi landede i Kastrup til tiden kl 20:00 DK tid. Transport fra Kastruo var ikke lige til, ingen Flixbus og toget kørte 20:38 hvilket er helt umuligt at nå da det tager et stykke tid af få bagagen. Næste tog var 22:38, men pga. sporarbejde skulle man med bus noget af vejen og turen til Skanderborg ville tage 4 1/2 time! Så jeg havde lejet en bil. Det er forholdsvis billigt når man er udenlandsdansker. Så jeg skulle bare finde den shuttelbus der kørte hen til hvor man har placeret alle biludlejningsfirmaerne. Det gik nu ret smertefri og jeg fik også hurtigt udleveret en bil. Havde bestilt den mindste de havde, UP eller lig,. men blev ‘opgraderet’ til en Polo. Fin og helt ny. Så det var bare at sætte kursen østover og ca. kl 00:30 var jeg i Tørring igen. Dejligt!

Torsdag d. 27. juli 2019. Første ‘opgave’ var at få handlet ind til den kommende Studenterfest, så torsdag eftermiddag startede vi bilen og kørte til Tyskland for at handle ind! Der er ikke meget at berette fra sådan en tur, andet end jeg fik McD mad for første gang i knap. 4 mdr.

Fredag d. 29 juni 2019. Dimmisionsdag for Simone. Den danske sommer viste sig fra den bedste side, så på med det pæne tøj og ind på Skanderborg Gymnasium til den sædvanlige tradition med eksamensbeviser, hvidvin i parken og kast med Studenter hatte.

Lørdag den 30. juni 2019. Sommer i DK, dejligt – høj solskin og næste ingen vind også skulle MCen luftes. Det var rygtes at jeg var i DK og de manglede en MC marshal til Hærvejs løbet (cykel udgaven), så jeg melde mig selvfølgelig og fik tildelt en del af ruten fra Funder til mål i Viborg, sammen med Kasseren fra foreningen, Bent. Super hyggeligt. De 350 ryttere som havde valgt at starte fra Funder, blev startet af denne fine Boble, de første 4 km.

Jeg aftalte med Bent, at jeg tog de hurtige og skulle følge den forreste gruppe til mål i Viborg. Resten af dagen gik med at køre mellem Viborg og ud på ruten for at eskortere grupper af cykelister ind til målstregen. Lidt anderledes end når vi ellers assistere til cykelløb, da vi havde fået strenge ordre om ikke at dirigere trafik, da det var en motionsløb. Vi oplevede kun et uheld på vores del af ruten, hvor en cykelrytter blev påkørt af en flugt bilist, heldigvis var der kun materiel skade, da han cykel knækkede i to! Ud på eftermiddagen, var der ikke flere gruppe og jeg tog en mindre gruppen igennem Viborg, hvor hele gågaden var en lang rød løber, fedt at køre MC op af den. Alle der kom i mål samledes på en stor plads ved den gamle kaserne i Viborg. Vi blev hurtigt en lille samling af MCer. (Min er nr. 40)

Billedet indeholder sandsynligvis: en eller flere personer, himmel og friluftsliv

Som altid hyggede vi, spiste mad inden jeg sagde farvel og på gensyn om mange år. God og hyggelig dag på MCen!!

Vel hjemme blev der slappet af på terrassen med den dejlig udsigt ud over de kornmodne marker. Der skulle også lades op til dagen efter – Studenter kørsel!! GYS

Søndag den 30 juni 2019. Dagen hvor vi skulle have besøg af en lastbil fyldt med nybagte Studenter. Der skulle lige sættes lidt borde op og solsejl i gårdspladsen, da det igen var sommer i DK. Præcist til det aftalte tidspunkt rullede lastbilen op af vejen og festen var stadig igang!

Der blev hygget og drukket.

Præcist 30 min efter ankomst skulle de videre til næste stop.

Hans var dog ikke helt tilfreds med besøget – resten af aftenen lå han i garderoben på nederste hylde.